Szkoły szykują się do zdrowej rywalizacji w ramach 8.edycji programu „Żyj smacznie i zdrowo”!

Nauczyciele szkół podstawowych i gimnazjalnych, którzy zarejestrują się do programu, otrzymają przygotowane przez zespół specjalistów darmowe materiały edukacyjne pomocne w przeprowadzeniu lekcji z obszaru prawidłowego żywienia i aktywności fizycznej. Jednocześnie mają możliwość wzięcia udziału razem ze swoimi uczniami w czterech konkursach: trzech cyklicznych i jednym głównym. Na zwycięzców czeka, jak zawsze, wiele atrakcyjnych nagród. Tegoroczne materiały dydaktyczne oparte są na edukacyjnej grze strategicznej YEDZO, przygotowanej specjalnie na potrzeby programu.

 

 

To świetnie narysowana i z humorem opisana gra karciana, która ma za zadanie pomóc w utrwalaniu prawidłowych nawyków żywieniowych. Zadania polegające na planowaniu posiłków w różnych sytuacjach życiowych (jazda na rowerze, klasówka, zakupy etc.) są świetną lekcją samodzielności i naturalnym sposobem na sprawdzenie własnej wiedzy w praktyce, ale przede wszystkim zabawą.

Smaczny i zbilansowany posiłek

Organizm człowieka potrzebuje energii, zwłaszcza podczas wysiłku, jednak energia to nie wszystko, o czym nie każdy pamięta. Dzięki lekcji przeprowadzonej na podstawie materiałów edukacyjnych nauczyciele zwrócą uwagę uczniów na to, że osoby aktywne potrzebują także witamin i składników mineralnych. To ich odpowiednia dostawa wraz z pożywieniem gwarantuje dobrą kondycję i lepszą wytrzymałość organizmu. Oczywiście ogromny wpływ ma także nawodnienie zapewniające prawidłowe napięcie mięśni. Pierwszy z trzech konkursów cyklicznych na projekt własnej karty do gry YEDZO potrwa do 31 stycznia, a otwiera go karta wydarzenia YEDZO prezentująca BIEG ULICZNY.
Zadaniem uczniów będzie zaproponowanie swojego dania, które doda energii i sił przed startem w tak angażującym fizycznie wydarzeniu, a także będzie uwzględniał o wszystkie wytyczne żywieniowe, zawarte w scenariuszu lekcji poświęconemu „Dobrej energii”. Uczniowie mogą swoje danie narysować albo sfotografować, a następnie wypełnić Konkursową Autorską Kartę Jedzenia zgodnie ze wskazówkami w regulaminie konkursu dostępnym na stronie www.zyjsmacznieizdrowo.pl. Nagrody w pierwszym cyklu konkursowym to: 3 bony pieniężne o wartości 5000 zł
do wykorzystania na sprzęt sportowy w sieci sklepów Decathlon, gadżety YEDZO o wartości 1500 zł, a także dyplomy.

 

Konkurs główny „YEDZO Go!”

Jeśli szkoły mają ochotę sięgnąć wyżej, mogą spróbować swoich sił w konkursie głównym opartym na lubianej formule wydarzenia społecznego, które angażuje całą społeczność (uczniów, nauczycieli, rodziców czy władz lokalnych). Tegoroczny konkurs pod nazwą „YEDZO Go!” ma nawiązywać do wybranych wydarzeń z gry YEDZO, a mogą wziąć w nim udział te klasy, które minimum raz przystąpiły do konkursu cyklicznego. Każda inicjatywa zgłoszona do konkursu będzie walczyć o fantastyczne nagrody, wśród których znajduje się między innymi bon na 15000 zł na zakup sprzętu sportowego w sieci sklepów Decathlon.

„Żyj smacznie i zdrowo” to program edukacyjny marki WINIARY, prowadzony w polskich gimnazjach i szkołach podstawowych. Misją programu „Żyj smacznie i zdrowo” jest przekazanie uczniom wiedzy z zakresu prawidłowego odżywiania oraz zachęcenie ich do wspólnego spożywania posiłków i podejmowania pierwszych samodzielnych prób gotowania. W ramach projektu promuje się wśród młodzieży postawę proekologiczną, a także ideę niemarnowania żywności. Do tej pory, w siedmiu edycjach „Żyj smacznie i zdrowo” wzięło udział blisko 80% szkół gimnazjalnych z całej Polski, a w lekcjach uczestniczyło ok 800 000 uczniów.
 Program marki WINIARY jest częścią strategii firmy Nestlé, w ramach której firma zobowiązuje się produkować wysokiej jakości produkty, będąc jednocześnie wiarygodnym partnerem w żywieniu i dbałości o zdrowie Konsumentów. 

Patroni honorowi:
Minister Edukacji Narodowej, Rzecznik Praw Dziecka, Polskie Towarzystwo Nauk Żywieniowych, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Instytut Żywności i Żywienia.

źródło: pressoffice.pl

Po przeczytaniu - UDOSTĘPNIJ - pomóż nam dotrzeć do nowych odbiorców.
Share

To też jest interesujące